Klinik Pilates; denge, duruş, kontrol, kuvvet, core stabilitesi, esneklik ve solunum üzerine odaklanan bir fiziksel egzersiz formudur.

Pilates yöntemi, 20. yüzyılın başlarında Almanya’da Joseph Pilates tarafından geliştirilmiştir. Bu günlerde Klinik Pilates, fizyoterapide kullanılan egzersizler ile birlikte pilates egzersizlerinin modifiyesi ve manuel terapi tekniklerinin eklenmesiyle oluşan özel bir çalışma sistemidir. Bel, boyun ve sırt olmak üzere çeşitli rahatsızlıkların tedavisi için bir araç olarak sıklıkla kullanılmaktadır. Bu durum, özellikle bel ağrısı olan hastaların tedavisinde, terapötik egzersizin kullanımını destekleyen, güçlü kanıtlar gösteren literatüre dayanmaktadır. Son araştırmalar, klinik pilatesin bel ağrısı olan hastalar için derin stabilizör kasların yeniden eğittiğini savunur. Böylece klinik pilates; duruş, kuvvet ve esnekliğin iyileştirilmesine odaklanır.

Klinik Pilates ve diğer pilates yöntemleri arasındaki fark nedir?

Pilates, hareket, güç ve kontrolün iyileştirilmesine odaklanır; ancak bireyin yaralanmalarına, patolojilerine ve özel fiziksel gereksinimlerine girmez. Klinik pilates, her bireyin egzersiz programı için bir adım daha ileri gider. Klinik pilateste, eğitmeniniz aslında bir bireyin ihtiyaçlarına özel bir program tasarlar. Programlar; vücudunuza uygun egzersizler yaparak, yaşınıza, yaşam tarzınıza vb. yönelik bir fizyoterapist uzmanlığı altında tasarlanır. Egzersiz rutininizi, en iyi kullanacağınız şekilde; yaralanmalara, performans seviyelerine veya kondisyon programlarına uyum sağlayacak şekilde uyarlar.

Sakarya klinik pilates Fizyo Genç olarak, personelimizin fizyoterapi- egzersiz fizyolojisi bilgisini ve eğitimini kullanarak, klinik değerlendirmelere dayalı, bireysel ihtiyaçlarınızı karşılayan kişiye özel hazırlanmış Klinik pilates egzersiz programını sizlere sunmaktayız.